Onko toimituksessamme huomautettavaa?

Tilauksen vastaanotto

Tilaus jakautuu eri toimituksiin tuotteiden varastotilanteen mukaan. Varastotuotteet pyritään toimittamaan seuraavana arkipäivänä, tilaustuotteiden/sopimustuotteiden kohdalla toimitusaika on pidempi. Varastotuotteet tunnistaa siitä, että niiden toimitusajaksi on merkattu Toimituspäivä-kohdassa 1. Kaikki tätä pidemmällä toimitusajalla olevat tuotteet ovat tilaustuotteita. Mikäli kuntanne/organisaationne on erikseen sopinut toimituspäivistä tai käytätte kuljetuksissa ulkopuolista toimijaa, huomioittehan poikkeavat toimitusajat.

Toimitus saattaa jakautua usealle eri päivälle, mistä johtuen lähetyslista saattaa saapua vasta jälkimmäisten lähetysten mukana. Tarkistathan tilausta vastaanotettaessa, että lähetyslistalle merkityt tuotteet löytyvät saapuneista paketeista. Mikäli lähetyslista ei täsmää saapuneisiin tuotteisiin tai määrään, otathan yhteyttä Tuomen asiakaspalveluun. Katso tarkemmat ohjeet alta.

Reklamointi

Mikäli toimituksessa ilmenee huomautettavaa, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme alta löytyvällä palautelomakkeella. Tilausnumero / lähetyslistan tositenumero nopeuttaa asian käsittelyä. Tuotteillamme on 14 vrk:n reklamaatioaika, joka määräytyy lähetteellä olevan toimituspäivän mukaan. Epäselvissä tilanteissa voitte olla yhteydessä puhelimitse 03 5678 100 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@tuomi.fi.


Mikäli olet hoitotarvikepalvelun yksityisasiakas, eikä tilaustasi ei ole toimitettu 2–4 viikon sisällä tai sinulla on muuta tuotteisiin liittyvää kysyttävää, ole yhteydessä oman kuntasi hoitotarvikepalveluun. Jos paketin sisällä oleva lähetyslista ei täsmää saapuneisiin tuotteisiin tai määrään, ole yhteydessä Tuomen asiakaspalveluun.

Viallisten tuotteiden reklamaatiot

Viallisten tuotteiden kohdalla täytä reklamaatiolomake. Tarpeellisia tietoja ovat Kori-tuotekoodi, valmistajan tuotenumero (REF), valmistuserän numero (LOT), määrä ja tilausnumero tai kustannuspaikka mahdollista hyvitystä varten. Kirjoita yksityiskohtainen kuvaus tuotteen viasta. Useimmiten tarvitsemme näytteet toimittajan tutkimuksia varten, joten säilytättehän näytteet siihen asti, että tapaus on käsitelty. Mikäli näytettä ei ole, yksityiskohtaiset kuvat ongelmasta/tuotteesta auttavat myös.

ERÄ-alkuisten tuotteiden palautusoikeus

Osa valikoimamme suojaintarvikkeista on merkitty ERÄ-tunnuksella. Nämä tuotteet eivät ole sopimustuotteitamme, vaan niiden korvaavia tuotteita. Tuotteet on ostettu vastaamaan asiakkaidemme tarpeita niissä tapauksissa, kun sopimustoimittajillamme ei ole ollut toimittaa vastaavaa sopimustuotetta. Huomioittehan, että ERÄ-alkuisilla tuotteillamme on ainoastaan reklamaatio-oikeus, ei palautusoikeutta, kuten varastotuotteillamme normaalisti on.

Palautukset ja hyvitykset

Hyvityksen ehtona on, että mahdollisesta tuotepalautuksesta sovitaan Tuomi Logistiikan kanssa 14 päivän sisällä lähetteellä olevan toimituspäivän mukaan. Palautus voidaan hyvittää, mikäli tuotteet ovat virheettömiä ja niiden pakkaukset ovat ehjiä ja siistejä. Vain siistit osastopakkaukset voidaan myydä edelleen. Merkittyjä tai muutoin vioittuneita pakkauksia ei voida ottaa vastaan eikä hyvittää. Mikäli palautuksesta ei ole sovittu Tuomi Logistiikan kanssa, tai tuotteet on lähetetty ilman lähetyslistaa/palautelomaketta varastolle, tuotteita ei hyvitetä.

Keräilyvirheen sattuessa väärät tuotteet noudetaan ja vaihdetaan oikeisiin tuotteisiin Tuomen toimesta. Jos palautuksen aiheuttanut virhe (muu kuin keräilyvirhe) johtuu Tuomi Logistiikan toiminnasta, hyvitetään tuotteen arvo kokonaisuudessaan. Mikäli virhe on asiakkaan toiminnasta johtuva, varastotuotteet hyvitetään 80 % alkuperäisestä hinnasta. Alle 50 euron hyvityslaskuja ei tehdä.

Kylmäsäilytystä vaativat tuotteet

Kylmäsäilytystuotteiden tilauksissa ja toimituksissa huolehdimme, että kylmäketju ei pääse katkeamaan tilauksen missään vaiheessa. Tämän vuoksi kylmäsäilytystä vaativilla tuotteilla ei ole myöskään palautusoikeutta. Kylmäsäilytystä vaativat tuotteet voidaan palauttaa ainoastaan silloin, kun kyseessä on Tuomi Logistiikan toimesta toimitettu virheellinen toimitus.

Tilaustuotteiden hyvittäminen

Huomioithan erityisesti, onko palautettava tuote tilaustuote vai varastotuote. Tilaustuotteet tilataan toimittajalta erikseen jokaista tilausta varten eikä niitä varastoida. Tästä syystä tilaajan virheestä johtuvia tilaustuotteiden palautuksia ei voida hyvittää, ellei tuotteille ole tiedossa menekkiä jollain toisella tilauksella, tai niitä ei voida palauttaa tavarantoimittajalle. Jokainen palautus ja mahdollinen hyvitys käsitellään tapauskohtaisesti.

Vanhentuneiden tuotteiden hävitys

Vanhentuneiden tuotteiden hävittäminen on lähtökohtaisesti asiakkaan vastuulla. Tarvittaessa Tuomi Logistiikka voi hävittää vanhentuneet tuotteet asiakkaan puolesta, jolloin hävittämisestä aiheutuneet kustannukset veloitetaan.